Inimeste omanduses olevad sõiduautod seisavad kasutult ligikaudu 90% ajast. Samas on sõiduautode arv Eestis pidevalt suurenenud, ulatudes täna üle 50 auto saja inimese kohta. Üha tavalisemaks on muutunud olukord, kus peres on kaks ja rohkem autot. Kõik see on otsene ressursi raiskamine, mis põhjustab autoomanikule suurt kulu. Kõige suurem kulu omanikule on seejuures auto amortisatsioon. Samal ajal on pidevalt suurenenud ka nende inimeste arv, kes ei soovi või ei saa autot omada, kuid soovivad aeg-ajalt autot kasutada. Autode jagamine annab neile ligipääsu sõidukile, kui nad seda vajavad, aidates samas kaasa ka autostumise probleemi leevendamisele.
Autolevi on inimeselt inimesele autorent ehk Airbnb autodele, mis pakub jagamisplatvormi inimestele, kellel on auto, mis aeg-ajalt seisab ning neile, kes soovivad autot lühiajaliselt kasutada. Autolevi ärimudeli idee on anda inimestele võimalus panna olemasolev alakasutatud ressurss raha teenima. Autolevi klientideks on üheltpoolt autoomanikud ja teiseltpoolt rentijad, kes mootorsõidukit ei oma, kuid kes ajutiselt soovivad sõidukit kasutada. Autolevi pakub osapooltele turvalist ja lihtsat keskkonda auto jagamiseks pakkudes rendiperioodiks autodele lisaks ka kaskokindlustust. Autoomanik lisab auto ja edasise töö teeb Autolevi. Leides kliendid, veendub nende usaldusväärsuses, pakub makselahendusi ja lisab rendiga kaasa kaskokindlustuse. Tavaliste autorendi ettevõtetega võrreldes puudub vajadus soetada eraldi rendisõidukeid, mis omakorda tagab sellise teenuse olulisemalt väiksema keskkonnamõju tänavatele uute autode mitte toomisega.
Autolevis on tänaseks juba üle 2200 auto ja ligi 40000 kasutaja nii Eestis, Lätis ja Soomes. Huvi nii auto rendileandjate kui ka -võtjate poolt on suur.
Autolevi ärimudel vähendab autostumisega seonduvaid probleeme, sh parkimiskohtade nappust, mootorsõidukite ületootmist ja paneb ka autot omavaid inimesi üle hindama oma transpordiviisi valikut hetkedel, kui nende autot kasutab mõni rentija. Erinevad uuringud on näidanud, et ühe auto jagamine võtab tänavatelt ära umbes 5-15 autot. Peale ressursikasutuse ringsuse aitab selline ärimudel optimeerida autode kasutamist (vältida autode liigset kasutamist), mis omakorda vähendab nii tekitatavate heitgaaside kogust kui ka kütusetarbimisest/kasvuhoonegaaside õhku paiskamisest tulenevat kliimamõju.
Sellise teenuse pakkumine soodustab ka keskkonnateadlikute valikute tegemist ja olemasoleva ressursi kasutamist ühiskonna vajaduste rahuldamiseks. Samuti kasvatab selline jagamisplatvorm ühiskonnas usaldust, kui inimesed jagavad oma vara teiste inimestega, luues aluse jagamismajanduse laiemaks levimiseks ka teistes valdkondades.
Peamised väljakutsed ärimudeli juures on autode kindlustamine rendiperioodiks, sest ajalooliselt on kindlustusfirmad väga konservatiivsed. Ühtlasi on Euroopas väga levinud praktika, et kindlustatakse autot mitte isikut, kes autoga sõidab. Seega tuleb muuta ka kindlustussektori äriloogikat. Eestis on juurdunud siiski veel ka inimeste vastumeelsus oma vara jagamisel. Samas on kartus oma vara jagamise osas aasta aastalt aina vähenevas trendis ja nähakse jagamises aina uusi võimalusi.