Eestis tekib igal aastal üle 10 000 tonni vanarehve, mille taaskasutamine on siiani olnud väga tagasihoidlik. Peamine põhjus on majanduslikult efektiivse käitluslahenduse puudumine. Kokku kogutud rehvimäed on tekitanud hilisemaid probleeme ja vaidlusi selle üle, kes peaks nende käitlemise kulud katma. Suurt probleemi tekitavad ka looduskeskkonda visatud rehvid, mille kokku kogumisega peavad jätkuvalt tegelema omavalitsused ja maaomanikud. Kasutatud rehvide käitlemislahenduse puudumine on tekitanud sarnaseid probleeme ka Eesti lähiriikides.
Eesti Energia õlitööstus on tänaseks välja töötanud lahenduse, mis võimaldab vanu rehve kasutada õli tootmiseks, panustades otseselt rehviprobleemi lahendamisse ning samas asendades ka olulisel määral siiani õlitootmise toormena kasutatud põlevkivi.
Eesti Energia on välja arendanud ja kasutusse võtnud ainulaadse ja efektiivse põlevkivist õli tootmise tehnoloogia Enefit, mis võimaldab tehnoloogiliste arenduste tulemusel kasutada edukalt toormena purustatud vanarehve. Vanarehvid on õlitootmise hea tooraine, sest üks tonn rehve sisaldab umbes kolm korda rohkem energiat kui üks tonn põlevkivi. Enefiti tehnoloogia abil saab kuni 10% põlevkivi asendada vanarehvidega ning toota nendest õli, uttegaasi ja elektrit. Enefiti õlitehaste tehniline potentsiaal on töödelda aastas ümber kuni 260 000 tonni vanarehve.
Eesti Energia on uurimas võimalusi ka muude naftapõhiste orgaaniliste jääkide (nt plastide, vanaõlide) taaskasutamisel pürolüüsi protsessis uute toodete tootmiseks. Nii peaks tulevikus praegustest põlevkiviõlitehastest kujunema välja olulised jäätmete keemilise ringlussevõtu käitised, mis mängivad võtmerolli ringses majandussüsteemis.
Eesti Energiale tähendab vanarehvide kasutamine põlevkiviõli tootmise protsessis otsest keskkonnajalajälje vähendamist, mis saavutatakse põlevkivi kasutuse vähendamisega. Lisaks oma keskkonnajalajälje vähendamisele lahendab vanarehvide selline kasutamine ka üldist ja laiemat vanarehvidega seotud keskkonnaprobleemi. Eesti Energia pakutav majanduslikult soodne taaskasutusteenus partneritele aitab kindlasti kaasa illegaalsete ja looduses püsivate rehvikuhjade tekke vähenemisele. Toimiv taaskasutuse lahendus koos efektiivse ja mugava vanarehvide kogumissüsteemiga võiks pikemas perspektiivis kogu vanarehvide probleemi keskkonnasõbralikult lahendada.
Eesti Energia vanarehvide käitlemise tehnoloogiline võimsus ületab kordades Eesti enda vajadusi, mistõttu saab pakkuda keskkonnahoidlikku võimalust rehviprobleemi lahendamiseks ka lähiriikidele.
Vanarehvide kasutamine õlitööstuses on seotud paljude õiguslike regulatsioonide ja nõuetega. Üks suuremaid probleeme on olnud seotud rehvihakke ja põlevkivi segust toodetud õli REACH-registreeringuga. Keeruline ja aeganõudev on olnud rehvihakke kasutamisega seotud keskkonnalubade ja -tingimuste taotlemine (sh seoses vanarehvidest jäätmeteks oleku lakkamise määruse vastuvõtmisega).
Reaalse tegevuse alustamisel ilmnes ka olukord, kus Eesti Energial kui energiatootjal on jäätmeturult keeruline kätte saada tehnoloogiliselt sobivaks fraktsiooniks purustatud rehvihaket. Nii on ettevõte jätkuvalt otsimas sobiva kvaliteediga rehvihakke tootjat ning alternatiivina kaalumas endale vajaliku eeltöötlemise võimekuse rajamist