Moetööstus on globaalselt üks suurima keskkonnajalajäljega sektoreid. Peale suure süsiniku jalajälje on moetööstus ka väga raiskav ja lineaarse materjalikasutusega. Viimase kolmekümne aastaga on riiete ja aksessuaaride ostmine Euroopas kasvanud 40%. Eestis on moetoodete tarbimise tõus olnud oluliselt kiirem, kuna hindade langemise ja sissetulekute suurenemise tõttu on hakatud oluliselt rohkem sedalaadi tooteid tarbima. Samas on nende toodete kasutamise aeg üha lühenenud. Madala kvaliteediga ja lühikese kasutusajaga moetooted (sh kotid ja aksessuaarid) tekitavad üha suuremas mahus jäätmeid. Erinevatest ja tihti sünteetilistest materjalidest tooteid on keeruline ringlusse võtta ja nii lõpetavad need oma olelusringi tavaliselt prügilas või põletusahjus.
Stella Soomlais stuudio (Artisana OÜ) eesmärk on muuta naha kasutust ja tarbimist moeaksessuaaride valdkonnas jätkusuutlikumaks ja vastutustundlikumaks ning teha seda nutika disaini ja ringmajanduse põhimõtete juurutamise kaudu.
Tuntud disainer Stella Runnel on loonud neiupõlvenimelise nahastuudio ning arendanud välja uudse vastutustundliku ja ringdisaini põhimõtteid kasutava nahkkottide ja -aksessuaaride disaini- ja tootmismudeli. Pakutakse nii eritellimusel, vastavalt kliendi soovidele, kotte ja aksessuaare kui ka valmis seeriatooteid: rahakotte, rahataskuid, käepaelu ja teisi aksessuaare. Lisaks toimib stuudio ka galerii ja kokkusaamiskohana, kus toimuvad nii vestlusõhtud kui töötoad. Stella Runnel (Soomlais) on Eestis üks esimesi nahktoodete disainereid, kes on loonud jätkusuutliku brändi, mis võtab arvesse toote kogu olelusringi alates naha keskkonnahoidlikust kasutamisest kuni jäätmeteta tootmiseni. Tootmisel kasutatakse taimpargitud nahka, mis pärineb Euroopast. Sellega on oluliselt vähendatud väga mürgiste ainete hulka, mida tavaliselt naha parkimisel kasutatakse ja millel on kahjulik mõju nii inimestele kui ka keskkonnale. Stella Soomlaisi tootemargi nime all valmivad kotid ja aksessuaarid eristuvad selgelt, sest eesmärgiks on võetud disainida võimalikult pika elueaga tooteid. Kottide disain on kujundatud nii, et neid oleks hiljem võimalik hõlpsalt hooldada ja taaskasutada. Seepärast on kotid ja selle detailid (nt taskud ja sangad-rihmad) osaliselt kokku kruvitavad ning ükski dekoor ei ole funktsioonita. Peale õmmeldud dekoori pole, mistõttu tekib vähem jääke ja materjal saab särada. Kõik see tagab selle, et kotti on hiljem lihtsam hooldada, samuti on detailid vajadusel vahetatavad ning nahka kui kauakestvat materjali saab pikas perspektiivis maksimaalselt uuesti kasutada. Ühest kasutatud kotist saab hiljem teha mitmeid väiksemaid aksessuaare – vutlareid, rahakotte, käepaelu jne. Lisaks pannakse suurt rõhku ajatule praktilisusele, millele annavad emotsionaalse laengu väiksed detailid, mis räägivad just ja ainult selle omaniku lugu. Klientidele pakutakse kottide hooldusteenust ja võimalust ka kott tagastada, kui seda mingil põhjusel enam ei kasutata. Lisaks on kotte võimalik rentida, vähendades spetsiifilise otstarbega kottide ostusurvet. See on ka hea võimalus kotti enne ostu proovida, et teha läbimõeldud ostuotsus. Toote tellimisel arvestatakse rendihind ostuhinnast maha. Ka kottide disain ja tootmisprotsess järgib nii-öelda jäätmevaba põhimõtet. Tekkivad toomisjäägid kasutatakse väiksemate aksessuaaride tootmiseks. Nii jääb kasutamata ainult 2–4% nahakogusest. Tegeletakse ka uute alternatiivsete materjalide kasutusvõimaluste uurimisega.
Stella Soomlais brändi nahktooted on leidmas üha enam turgu nii Eestis kui ka mujal maailmas, süsteemset eksporttegevust on alustatud Soome ja Saksa suunal. Ringseid põhimõtteid terviklikult arvesse võttev disaini- ja tootmismudel võimaldab pakkuda nahktooteid minimaalse keskkonnajalajäljega. Sisuliselt on õnnestunud välja töötada jäätmevaba tootmisprotsess. Üldiseid moetrende arvesse võttes (lühiajalisi kiirmoe tooteid) on siinjuures aga oluline just pikaajaliste toodete kontseptsiooni rakendamine.
Üheks väljakutseks on inimeste väljakujunenud kiirmoe ostuharjumused, mistõttu inimesed tahavad pidevalt osta uusi aksessuaare, käekotte ja muid moetooteid, mida moetööstus neile pakub. Näiteks tihti inimesed väsivad ostetud tootest emotsionaalselt ära. Lisaks otsivad inimesed hooajaliselt värve ja uudsust, kuid Stella Soomlais stuudio materjali puhul ei ole võimalik pakkuda trendikaid värvilahendusi, kuna naturaalne materjal ei võimalda erksat ja kauakestvat tulemust. Inimesed küsivad seega toodet, mis pole keskkonnasõbralik. Stella Soomlais stuudio ringsed ja kauakestvad tooted ning nende tootmise põhimõtted vajavad klientidele seletamist. Ettevõte toodab kvaliteetseid ja ka kõrgema hinnaklassi tooteid, mille tõttu võib klientidel ostuotsuste langetamine rohkem aega võtta.
Stella Soomlais stuudio puhul on praegu tegu väikese ettevõttega, mis omakorda tekitab probleeme tarnijate käest kogu vajaliku info kättesaamisel. Ettevõtel pole piisavalt turujõudu, et mõjutada tarnijaid (materjalitootjaid) pakkuma keskkonnasäästlikuimaid alternatiive. Toodete toomisel tekkiv naha ja muud jäägid on viidud miinimumini, mistõttu on olnud keeruline leida häid ringlussevõtu lahendusi.