Järjest enam ettevõtteid järgib vastutustundliku ettevõtluse põhimõtteid, arvestades igapäevases tegevuses ja juhtimises nii majandus-, sotsiaalse- kui looduskeskkonnaga.
Vastutustundlik ettevõtlus tuleneb ettevõtte ühiskondliku vastutuse (Corporate Social Responsibility ehk CSR) mõistest ja kontseptsioonist, mis on alguse saanud juba 1960ndatest aastatest alates. Ettevõtte peamise eesmärgina ei nähta enam pelgalt kasumi teenimist, vaid edukuse mõõdupuuks on ka ettevõtte võimekus vastata sotsiaalsetele ja keskkonnaalastele nõuetele ning ootustele.
Illustratsiooni allikas: Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum
Ettevõtte ühiskondlik vastutus ei tähenda mitte ainult seaduslike ettekirjutuste täitmist, vaid seaduse täitmisest kaugemale minekut ning aktiivsemat panustamist inimkapitali, keskkonda ja suhetesse sidusgruppidega. Selline seaduse täitmisest enama tegemine aitab kaasa ettevõtte konkurentsivõime tõstmisele.
Ettevõtte ühiskondliku vastutuse kontseptsiooni eestvedajateks on olnud peamiselt suurettevõtted, kuigi vastutustundlik ettevõtlus kuulub ka teiste ettevõtluse vormide juurde – nii riigi- ja eraomandis olevate, väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kui ka ühingute juhtimispraktikasse.
Vaata lisaks ka Euroopa Komisjoni ettevõtte ühiskondliku vastutuse kohta ning hinda oma ettevõtte vastutustundlikkuse taset vastutustundliku ettevõtluse indeksi testis.