Äripäeva rohelise kontori kogemused
Äripäeva kontoril, kaunis Lutheri ärimajas, on rohelise kontori tunnistus alates selle aasta juunikuust. Personalijuht Sigrid Veskioja tutvustab, kuidas Äripäev on oma keskkonnajalajälge vähendanud ning milliste tegevustega välja teeninud Peresõbraliku tööandja kuldmärgise.
Kas ja millised olid keerulisemad valdkonnad rohelise kontori kriteeriumite täitmisel?
Esimesed “rohealged” olid meil juba olemas, kuna aasta enne märgise taotlemist olime läbinud Rohetiigri Akadeemia programmi. Rohelise kontori märgist taotlema hakates saime üsna kiiresti aru, et me juba teeme paljusid asju, kuid me ei olnud sõnastanud neid kui organisatsioonikultuuri põhimõtteid ja strateegiat. Esmasteks tegevusteks saidki seetõttu kestlike põhimõtete sidumine meie põhiväärtustega, lõime Äripäeva töötajate siseveebi rubriigi nimega “Roheline Äripäev”, kus kirjeldame ettevõtte jätkusuutlikkuse eesmärke, tegevusplaani, jalajälje mõõtmise põhimõtteid jms. Meie sisekommunikatsioon kestlikkuse teemade kajastamisel muutus oluliselt tõhusamaks ning koostasime juhendid ja töötajate meelespead, mis varem puudusid.
Rohelise kontori kriteeriumid aitasid pöörata tähelepanu aspektidele, millele ise varasemalt oma fookust ei osanud seada: näiteks hakkasime kontoritarvete tellimisel tähelepanu pöörama kestlikumatele toodetele; tekkis statistika ja ülevaade paberikasutuse ning vee- ja elektrienergia tarbimisest; vaatasime üle puhastusvahendite kasutamise kontoriruumide koristamisel; millised taimed on õhku puhastava toimega jne.
Emaettevõtte Bonnier Business News eestvedamisel hindate ka teie Äripäevas oma tegevuste keskkonnajalajälge. Mida olete teinud, et aastatega on Äripäeva keskkonnajalajälg kahanenud?
Bonnier News eestvedamisel oleme kolm viimast aastat mõõtnud keskkonnajalajälge GHG (greenhouse gas) protokolli kohaselt kolmes kategoorias – skoop 1 – meie enda otsene energiatarbimine, skoop 2 – meie enda kaudne energiatarbimine ja skoop 3 – kaudne energia ja ressursi tarbimine meie partnerite või klientide poolt. Praeguse metoodika kohaselt on Äripäeva CO2 jalajälg kolme aastaga vähenenud 16%. Jalajälg on vähenenud eelkõige trüki ja paberikasutuse vähenemise ning kontori elektripaketi vahetamise tõttu (üleminek roheenergiale).
Bonnier News eesmärk on vähendada 2030. aastaks CO2 emissiooni kaks korda. Äripäeval on samasugune ambitsioon, kuid tundub, et iga järgmise aastaga muutub selles graafikus püsimine väljakutsuvamaks.
Kuidas kaasate/motiveerite kolleege kaks korda aastas liituma digikoristuse nädalaga ning kui palju olete aastate jooksul digiprügi koristanud?
Digikoristuse nädalaid korraldame kui kampaaniaid, millest üks on seotud septembris toimuva maailmakoristuspäevaga ja teine jaanuaris toimuva rahvusvahelise digikoristuspäevaga. Nende sündmuste raames kutsume üles töötajaid pöörama rohkem tähelepanu prügile enda ümber ja võtma vastutust puhtama keskkonna eest. Motiveerime töötajaid digiprügile tähelepanu pöörama ning oleme lisanud väikese võistlusliku momendi. Mõõdame Äripäeva töötajate Outlooki meilboksides oleva andmemahu suuruse enne koristusnädala algust ning võrdleme neid andmeid nädala pärast. Kõige enam digiprügi koristanud kolleeg saab auhinna. Lisaks sellele, et me pöörame Äripäeva töötajate tähelepanu üleliigsetele ja ebavajalikele failidele, mis peituvad arvutites ja meilboksides, siis nende nädalate raames palume kolleegidel kokku koguda ka töökohal seisma jäänud elektroonika (arvutihiired, klaviatuurid jne).
Teatavasti on Äripäeval peresõbraliku tööandja kuldmärgis, millised on need võimalused ja tegevused, mida oma töötajatele pakute?
Äripäeva väärtuspakkumine on komplekt huvitavast ja arendavast tööst, võimalustest ja vastutusest, tööturu hinnale vastavast töötasust, põnevast koostööst organisatsioonis ja mitmekesisest soodustuste ja hüvede paketist, mis põimitud meie traditsioonide ja väärtustega. Väärtustame eelkõige töötajate tervist ja sportimist korraldades igas kvartalis tervisenädalaid, pakume spordikompensatsiooni ja virtuaalset psühholoogi, coachi või füsioterapeudi teenust. Kompenseerime esimesi haiguspäevi, pakume täiendavaid lisapuhkusepäevi, tunnustame töötajate pikka tööstaaži ning korraldame põnevaid tiimiüritusi. Äripäev on maja täis tarkust ja oma valdkonna tippspetsialiste, kus uksest sisse astudes avanevad tohutud enesearengu ja silmaringi avardavad võimalused. Organisatsiooni arendamisel teeme kõik, et Äripäev oleks ahvatlev tööandja uutele sisenejatele ning pakuks pikka väärikat töösuhet praegustele töötajatele.
Millised on edasised rohelise kontori plaanid ja arengud?
Väiksema jalajälje nimel töötab Äripäevas kuueliikmeline juhtgrupp, mida nimetame rohe-juhtgrupiks, kus igaühel on oma roll ja vastutus. Suures pildis on meil kaks eesmärki – vähendada ettevõtte CO2 jalajälge ja olla oma organisatsiooni tegevustega eeskujuks teistele ettevõtetele. Meediaettevõttena tegutseme aktiivselt seal, kus on kliima- ja kestlikkusprobleemidega seotud B2B info- või oskuste vajadused: uudised, raadiosaated, konverentsid, koolitused, infoteenused, raamatud jms. Oleme alustanud neid tegevusi kõigis mainitud formaatides ning oma tegemiste mõju jälgime järjepidevalt.
Pildid: Äripäev